nieuws

Branche laks met nieuwsbrieven

Archief

Financiële dienstverleners gaan slordig om met de inschrijvingen voor hun eigen nieuwsbrieven. Slechts een fractie (13%) van de bedrijven stuurt de klanten binnen twee weken een nieuwsbrief, zo blijkt uit onderzoek van marketingbedrijf DM Interface onder 167 verzekeraars en intermediairs. Bijna een derde laat helemaal niets van zich horen.

Branche laks met nieuwsbrieven

Het bureau trekt een vergelijking met de reisbranche waarin slechts bij 5% van de inschrijvingen geen nieuwsbrief volgt. Financiële dienstverleners werpen bovendien te veel drempels op bij de inschrijving. Zo is bijna een derde van de in te vullen 'velden' verplicht. Geen enkele van de onderzochte organisaties stuurt een volwaardige welkomstmail. "Een gemiste kans", stelt DM Interface. "Nieuwe geïnteresseerden zijn erg waardevol, maar er wordt maar bar weinig mee gedaan."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.