nieuws

Adfiz moet snijden na rode cijfers

Archief

Brancheorganisatie Adfiz gaat in de begroting voor 2013 fors snijden in de kosten, de contributie voor leden verhogen en gaat zich meer focussen op ondersteunende diensten. De ingrepen zijn noodzakelijk, omdat Adfiz in 2011 in de rode cijfers is geraakt en het aantal leden gestaag blijft dalen.

Adfiz moet snijden na rode cijfers

Vorig jaar maakte de brancheorganisatie een verlies van ongeveer € 1 mln op een omzet van € 2,5 mln. Adfiz had vooral last van het dalende ledenaantal en de slechte resultaten bij softwareleverancier Anva en opleidingsbedrijf Financieel College, waarin het een 100%-belang heeft.
Het aantal leden bij Adfiz daalt al sinds het ontstaan van de fusieorganisatie van NVA en NBVA in 2010. Bij de start had Adfiz nog 1.241 leden, inmiddels is het aantal leden teruggelopen naar 1.102. De brancheorganisatie houdt rekening met een verdere daling van 15% in 2013.
"Al jaren is er sprake van minder inschrijvingen bij de AFM door fusies en bedrijfsbeëindigingen en daar hebben wij uiteraard ook last van", vertelt woordvoerder Joerie van Looij. "Gelet op de marktomstandigheden en de wet- en regelgeving verwachten wij dat die trend zich voortzet."
Een scherpere focus op ondersteunende diensten moet de relevantie van Adfiz versterken. Van Looij: "Uit een onderzoek onder onze leden blijkt dat zij vrij content zijn over de belangenbehartiging, maar dat er daarnaast extra behoefte bestaat aan ondersteuning op het vlak van wet- en regelgeving en bij het sluiten van samenwerkingsovereenkomsten met aanbieders. Onze leden zijn bereid om daarvoor een hogere contributie te betalen."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.