nieuws

‘Het is van belang dat we gezamenlijk optreden’

Archief

Wie: Heeres Assurantiën

Waar: Purmerend

Sinds: 1981

Medewerkers: 24

Relaties: 9.000

Omzet: € 2,5 mln

Heeres Assurantiën is in 1981 opgericht door Wim Heeres. Vanuit de welbekende zolderkamer is het bedrijf een middelgroot en onafhankelijk adviesbedrijf geworden. Zijn beide zoons, Remco en Wouter, zijn inmiddels werkzaam in het bedrijf. Remco zal per 1 juni zijn vader opvolgen als algemeen directeur, zodat de continuïteit van het bedrijf gewaarborgd is. In 2002 heeft Heeres Advies de focus verlegd van de particuliere naar de zakelijke markt. Het bedrijf adviseert ondernemers in geheel Nederland met de nadruk op de regio ‘groot’ Noord-Holland.

 

Met welke verzekeraars doen jullie zaken?
Met een grote en diverse groep verzekeraars. Wij hebben op dit moment acht volmachten: Aegon, Delta Lloyd, Nationale-Nederlanden, Allianz, DAS, Arag, Monuta en De Amersfoortse.

Bij welke organisaties zijn jullie aangesloten?

Adfiz en de NVGA. Gezamenlijke belangenbehartiging is essentieel voor iedereen die het vak een warm hart toedraagt.

Wat zijn de adviesterreinen?

Wij bieden particulieren en bedrijven het totale concept aan financiële dienstverlening: schade, leven, pensioen, hypotheken en bankzaken.

Welke rol speelt internet in de bedrijfsvoering?

Internet is uiteraard van belang voor de ‘vindbaarheid’ van ons kantoor. Daarnaast speelt internet een steeds prominentere rol in de innovatie van de interne werkprocessen en het contact met onze relaties.

Plannen om de dienstverlening uit te breiden?

Wij willen uitbreiden om zo onze slagkracht te vergroten. Er is nog steeds een grote vraag bij het mkb naar goede adviseurs op het gebied van bedrijfsmatige verzekeringen.

Op welke terrein heeft het bedrijf de beste groeimogelijkheden?

Onze groeimogelijkheden liggen in de ondernemershoek. We bieden een totaalconcept dat voor veel relaties een reden is om bij ons klant te willen zijn.

Welke persoon of organisatie heeft de branche de meeste schade berokkend?

Geen enkele persoon of organisatie kan een branche op deze manier op zijn grondvesten doen schudden. De wereld verandert, de maatschappij verandert en de publieke opinie verandert. Het enige wat wij doen, is meeveranderen! Belangrijk is wel dat hierbij de normen en waarden in acht worden genomen. Er zijn partijen die het daarmee wel eens niet zo nauw nemen.

Grootste ergernis in de branche of tijdens het werk?

Als de wereld om ons heen zo snel verandert, is het van groot belang dat we gezamenlijk acteren. Negatieve reacties op die veranderingen blijven weleens te lang hangen.

Plannen voor de toekomst?

Een gezonde groei nastreven zonder dat onze relaties dat merken aan de dienstverlening. Nog sterker focussen op de zakelijke markt en een solide positie verwerven op het gebied van pensioenen. Verder willen wij graag innoveren om een nog professionelere dienstverlening aan te kunnen bieden.

Moet het intermediair worden beloond door de verzekeraar of door de klant?

Altijd door de klant. Middels een factuur, abonnement, of provisie in een verzekering. Belangrijk is de drempel laag te houden voor financieel advies. Daar zullen we nog een adequate oplossing voor moeten vinden.

Al bezig met een abonnementensysteem, fee of uren factureren?

Natuurlijk is ook dit een belangrijk gespreksonderwerp binnen ons be-drijf. Een andere beloningswijze ontwikkelen is mede afhankelijk van fiscale regels die door de recente afschaffing van provisie nog aangepast moeten worden. Wij gaan ervan uit dat in Den Haag rekening wordt gehouden met een van de voordelen die provisie bood, namelijk het financieren van financieel advies.

Grootste misverstand over de branche bij de consument?

Dat alle partijen in de branche er niks van gebakken hebben. Enige nuance in sommige uitspraken is wel op zijn plaats. Verder moet de klant weten dat er in Nederland een groot aantal enthousiaste medewer-kers sinds jaren elke dag voor hem klaar staan.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.