nieuws

Verzekeringsbranche biedt meer service dan telecom- en energiesector

Archief

Met gemiddeld een 7,8 voor consumentenservice scoren verzekeringsmaatschappijen beduidend hoger dan de telecom-, internet- en energieleveranciers. Dat blijkt uit een in april gehouden screening door marktonderzoeksbureau Trendbox en Preferenso, een online verzamelplaats voor klantmeningen over dienstverlening van bedrijven.

Verzekeringsbranche biedt meer service dan telecom- en energiesector

In de speciaal voor dit doel ontwikkelde servicescan zijn beoordelingen en reviews van meer 4.500 Nederlanders verwerkt over serviceverlening van leveranciers binnen de telecom- en internetbranche, de energiesector en de verzekeringswereld. Uit de reviews over de verzekeringsbranche blijkt dat consumenten goed, snel en vooral helder worden geholpen bij problemen en vragen. Veelal op een persoonlijke wijze. Verder worden de goed geïnformeerde medewerkers als zeer positief ervaren, evenals het feit dat de consument met meerdere vragen bij één aanspreekpunt terecht kan.
"Tussenpersonen spelen een belangrijke rol in dit verband. Tenslotte zijn zij het gezicht van veel maatschappijen en staan ze dicht bij de klant", aldus Preferenso.
Merkwaardig is in dit verband wel dat in de top-5 van verzekeringsmaatschappijen die met de beste rapportcijfers uit het onderzoek komen, er slechts één (Delta Lloyd) samenwerkt met het intermediair. Allsecur krijgt met een 8,4 het hoogste rapportcijfer.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.