nieuws

Ook Britse autoverzekeraars kampen met te grote combined ratio’s

Archief

Ook de autoverzekeraars in het Verenigd Koninkrijk moeten dringend hun winstgevendheid gaan verbeteren en hun collectieve verzekeringstechnisch verlies ombuigen naar zwarte cijfers. Volgens Deloitte zagen de Britse verzekeraars hun financiële resultaten vorig jaar weliswaar verbeteren, maar bleef hun gemiddelde netto combined ratio steken op 106%.

Ook Britse autoverzekeraars kampen met te grote combined ratio’s

Dat betekent dat voor elke £ 100 netto verdiende premie de gecombineerde kosten van claims en uitgaven £ 106 bedroegen. In 2010 was de netto combined ratio nog 120%.
Volgens James Raków, verzekeringspartner bij Deloitte, bedroegen de verzekeringstechnische verliezen vorig jaar in totaal bijna £ 600 mln: "De goede beleggingsresultaten hebben deze verliezen nog enigszins kunnen compenseren. Aangezien het totale premie-inkomen de £ 14 mld bereikte, een stijging met 10% ten opzichte van 2010, is de autoverzekeringsmarkt nog steeds aantrekkelijk voor verzekeraars die succesvol zijn bij het aantrekken en behouden van winstgevende klanten."
Deloitte verwacht dat de autoverzekeraars hun premies dit jaar verder zullen verhogen en dat dit gaat leiden tot een verzekeringstechnische winst. “De laatste keer dat dit werd gezien was in 1994."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.