nieuws

Nominatie klantprijs voor Ditzo, FBTO en Univé

Archief

Nederlandse bedrijven zijn het afgelopen jaar gemiddeld genomen klantgerichter geworden. Dat stellen TNS NIPO en BearingPoint op basis van onderzoek onder 9.000 consumenten naar de zogeheten ‘customer centricity’: de klantgerichtheid van toonaangevende bedrijven in tien verschillende sectoren. Bij de verzekeraars zijn Ditzo, FBTO en Univé genomineerd voor een prijs.

Nominatie klantprijs voor Ditzo, FBTO en Univé

De score op klantgerichtheid wordt gemeten op basis van zes elementen: proces- en medewerkersperformance, consistentie van de dienstverlening, experience, webcare, mond-tot-mond aanbevelingen en vertrouwen. De organisatie verklapt alvast dat de nummer 1 van de verzekeraars dit jaar een stuk beter scoort dan de winnaar van 2011 (Univé). Daarentegen is de slechtst scorende verzekeraar ook een stuk slechter dan de rode lantaarndrager van 2011. In de top-3 zijn FBTO en Ditzo nieuwkomers.
Voor het eerst is ook de 'customer centricity' van zorgverzekeraars in kaart gebracht. Ondanks de grote concurrentie zien klanten geen grote verschillen in de dienstverlening; CZ, Ohra en Univé zijn genomineerd.
De prijzen worden op 10 mei uitgereikt door Jort Kelder; BNR Nieuwsradio doet in het programma 'Zaken doen met' live verslag.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.