nieuws

‘Meer transparantie juichen wij van harte toe’

Archief

Wie: Velten Groep

Waar: Rijssen?

Sinds: 1942

Medewerkers: 35

Relaties: 8.000 particulieren, 1.000 zakelijke

Omzet: € 3,4 mln

 

Het bedrijf is gestart in 1942; de huidige aandeelhouder Albert Velten is actief sinds 1982. Velten, een van de drijvende krachten achter de Immensa Groep, verkocht in 1991 zijn toenmalige bedrijf aan de Rabobank en na een vijfjarig loondienstverband is hij vervolgens in 1996 opnieuw voor zichzelf begonnen. In de periode 2000 tot en met 2004 heeft ASR geparticipeerd in verband met de voorgenomen groeistrategie waarbij Peters in Zutphen en De Boei is Gorssel werden overgenomen. Deze bedrijven zijn samengevoegd tot wat nu Velten Groep is, inclusief een uit 1960 daterend volmachtbedrijf.

 

Met welke verzekeraars doen ?jullie zaken? 

Wij hebben circa vijftig agentschappen en twaalf volmachten, waarvan negen voor zowel schade- als inkomensverzekeringen, twee voor rechtsbijstand en één voor uitvaartverzekeringen.

 

Bij welke intermediairorganisaties zijn jullie aangesloten?

We zijn lid van Adfiz en NVGA.

 

Wat zijn de adviesterreinen?

We zijn een allround kantoor actief in de regio Twente en de Achterhoek, op de (groot)zakelijke en mkb-markt, gericht op schade-, inkomens-, pensioen- en hypotheekadvies.

 

Welke rol speelt internet?

Internet speelt een steeds grotere rol in de bedrijfsvoering. Inmiddels realiseren wij circa 5% van de omzet via internet bij meer dan duizend relaties.

 

Op welk terrein heeft het bedrijf de beste groeimogelijkheden?

Binnen de (groot)zakelijke markt: door de samenwerking met ons zusterbedrijf, Assist Verzuim, bieden wij werk-gevers integrale verzuimoplossingen, wat onze relaties weten te waarderen.

 

Wie hebben de branche de meeste schade berokkend?
Kantoren met het signatuur van het inmiddels failliete Gelink Advies; ons inziens kantoren waarbij het klantbelang echt van ondergeschikt belang is.

Plannen voor de toekomst?
Focus op autonome groei. Daarnaast hopen wij te profiteren van ons samenwerkingsverband met Immensa, waarvan wij mede-initiatiefnemer zijn.?

 

Beloning door de verzekeraar of door de klant?

Dit is wat ons betreft een non-discussie, omdat wij immers altijd worden beloond door de klant. De suggestie dat wij, in het provisiestelsel, door verzekeraars worden beloond, is onjuist. Meer transparantie juichen wij van harte toe.

 

Al bezig met een abonnementensysteem, fee of uren factureren?

Pensioen- en hypotheekadvisering geschiedt al geruime tijd op basis van een combinatie van fee, abonnementen en verrichtingentarief.

 

Hoe is de crisis het best het hoofd te bieden?

Doorgaan op de reeds ingeslagen weg en daarnaast focussen op kostenbesparing en efficiënte werkprocessen. Het hoge opleidingsniveau van onze medewerkers zal ons een voorsprong geven op de rest van de markt.

 

Grootste misverstand over de branche bij de consument? 

Dat wij jaren verzuimd zouden hebben de klant centraal te stellen. Waar wij echter onvoldoende in zijn geslaagd, is om de klant inzicht te geven in de taken die wij verrichten in zijn belang.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.