nieuws

Event voor reclame en geldbesteding jongeren

Archief

Welke invloed heeft reclame op de geldbesteding van jongeren? Die vraag staat op 16 mei centraal tijdens het tweede Jongeren & Geld Event van de Stichting Weet Wat Je Besteedt.

Event voor reclame en geldbesteding jongeren

Jongeren zullen tijdens de bijeenkomst laten zien hoe zij reclames ervaren, economisch psycholoog Niels van de Ven praat over gedragsbeïnvloeding en internationale trendwatcher Tom Palmaerts over jongerentrends. Tijdens de dag wordt de eerste dvd overhandigd van de film 'Edgie The Movie', een door crowdsourcing gefinancierde film (ondersteund door filmmaker Eddie Terstall) en gemaakt door, met en voor jongeren. De film gaat over geld en alle problemen en dilemma's die daarbij horen en komt voor alle middelbare scholen in Nederland gratis beschikbaar.
De Stichting Weet Wat Je Besteedt, met als partners onder meer Nibud, PGGM en SNS Reaal, lanceert die dag ook de Pira's (Positieve Invloed door Reclame Awards). Die award moet bedrijven onderscheiden die volgens jongeren uitblinken in eerlijke communicatie-uitingen.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.