nieuws

Aegon krijgt live-primeur van nieuwe Drukwerk-single

Archief

Drukwerk brengt na ruim dertig jaar de hitsingle ‘Je loog tegen mij’ opnieuw uit. Het lied werd al gebruikt in de laatste campagne van Brand New Day en wordt nu van een gewijzigde tekst voorzien. Daarmee wil de band zijn steun betuigen aan havenarbeiders die zich bekocht voelen na de overname van pensioenverzekeraar Optas door Aegon.

Aegon krijgt live-primeur van nieuwe Drukwerk-single

Zanger Harry Slinger zal het lied woensdag ten gehore brengen op het Aegon-plein, voor het kantoor van de maatschappij, waar dan de aandeelhoudersvergadering plaatsvindt. Was het nummer eerst een algemene aanklacht tegen verzekeraars in de spots van Brand New Day, nu richt Slinger zich specifiek tegen Aegon, dat nog steeds in een conflict verwikkeld is met de Optas-pensioendeelnemers. "Het is schrijnend te zien dat de politiek aan de leiband van de financiële markt loopt. Het wordt tijd dat dat ophoudt. Voor deze havenarbeiders, maar ook voor andere gedupeerden van financieel bedrog", aldus Slinger tegenover Radio 1.
De opbrengst van de single komt ten goede aan het actiecomité dat de belangen van de havenarbeiders behartigt.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.