nieuws

Achmea voegt dochters Pro Life en DVZ samen

Archief

Met ingang van 1 januari 2013 gaan de christelijke zorgverzekeraars Pro Life en DVZ samen verder onder de naam Pro Life Zorgverzekeringen. Hiermee ontstaat, onder de vlag van Achmea, één christelijke zorgverzekeraar met ruim 88.000 klanten.

 

"De inhoud van de zorgverzekering en identiteit van beide zorgverzekeraars komen sterk met elkaar overeen. Het samengaan is dan ook een logisch gevolg", zo luidt de begeleidende verklaring. Pro Life en DVZ verwachten door de samenwerking beter te kunnen inspelen op de behoeften en wensen van hun klanten.

 

"Er is onderzoek gedaan naar naamsbekendheid en naamsvoorkeur onder mensen uit de christelijke doelgroep en klanten van Pro Life en DVZ. Samen kozen zij de naam Pro Life, dat letterlijk betekent: voor het leven", aldus Maarten Varkevisser, manager van DVZ. De naam Pro Life en het beeldmerk van DVZ worden gecombineerd tot een nieuw logo.

 

Klantenservice

Hoewel de fusie formeel januari 2013 plaatsvindt, gaan de zorgverzekeraars per juli 2012 al samenwerken. "Onze klanten gaan dit merken doordat het huidige klantenserviceteam van Pro Life uitgebreid wordt met het klantenserviceteam van DVZ", zo licht Abwin Luteijn, manager van Pro Life, toe.

 

In onafhankelijke onderzoeken onder klanten van zorgverzekeraars worden Pro Life en DVZ al jaren als beste gewaardeerd voor de kwaliteit van de dienstverlening. "Klanten geven aan zich erkend te voelen in hun specifieke wensen met betrekking tot hun christelijke achtergrond."

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.