nieuws

Nederlanders meest loyale bankklanten

Archief

Het vertrouwen van Nederlandse consumenten in banken blijft laag, ondanks een lichte stijging. Niettemin behoren ze wereldwijd tot de meest loyale klanten: 71% van de klanten in Nederland is loyaal aan zijn bank, tegenover gemiddeld 51% wereldwijd. Slechts 3% van de ondervraagde Nederlandse consumenten overweegt over te stappen naar een andere bank; 26% twijfelt over zijn bankrelatie.

Nederlanders meest loyale bankklanten

Dat blijkt uit het World Retail Banking Report van Capgemini en Efma. Ruim 18.000 klanten van banken in 35 landen deden mee aan het onderzoek. Het rapport laat zien dat Nederlandse banken de loyaliteit van hun klanten kunnen vergroten door aandacht te besteden aan de kwaliteit van de dienstverlening (46%), de kwaliteit van het advies (42%), gebruiksgemak (41%) en de rentetarieven (35%).

"Banken moeten gecomplimenteerd worden voor het feit dat ze de nodige stappen ondernemen om de relaties met kun klanten te verstevigen", zegt Jean Lassignardie, Global Head of Sales and Marketing, Capgemini Financial Services. "Nu echter steeds meer non-bancaire concurrenten op de markt verschijnen, is het wel belangrijk dat banken verder differentiëren met innovatieve producten, hun kanalen en diensten beter managen en hun mobiele dienstverlening naar een hoger plan trekken."

Naar verwachting zal meer dan 60% van de bankklanten wereldwijd een mobiel kanaal gebruiken in 2015.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.