nieuws

Flauwekul in verzekeringsland

Archief

Met humor verzekeringsflauwekul aan de kaak stellen en zo zichzelf profileren als no-nonsense internetverzekeraar. Dat is wat De Nederlanden van Nu beoogt met een videowedstrijd, meldt reclamevakblad Adformatie.
Eerst werden videomakers via crowdsourcing uitgedaagd om leuke filmpjes in te sturen over wat zij zoal verzekeringsflauwekul vinden. “Een zelfbedachte titel, maar wel met een serieuze ondertoon. Want er is echt te veel flauwekul in verzekeringsland”, aldus Arjen Dijkstra, directeur van De Nederlanden van Nu. De ingezonden filmpjes lijken hem gelijk te geven: het standaard meeverzekerd zijn van katten op een autoverzekering, bijvoorbeeld, of overbodige haal- en brengservice bij kleine autoschades. Sowieso was het aanbieden van verzekeringen die niet passen bij een klant een geliefd onderwerp van de inzenders.De Nederlanden van Nu heeft uit alle inzendingen ?vijf finalisten geselecteerd, waarvan de filmpjes op ? zijn gezet. Het publiek kon daar tot 31 maart op stemmen. Wie van de vijf finalisten is uitgeroepen tot ‘verzekeringsflauwekulfilmmaker van het jaar’ was bij het afronden van dit nummer nog niet bekend. De winnende video zal in ieder geval wel door de verzekeraar op internet en sociale media onder de aandacht worden gebracht. Niet op tv? “Nee”, zegt Dijkstra, “omdat ruim tweederde van de Nederlanders het flauwekul vindt dat een verzekeraar miljoenen per jaar aan tv-reclame uitgeeft.”

Wispelweij en Latenstein spelen met vmbo’ers
Ronald Latenstein (SNS Reaal) en Rein Wispelweij (BLG Hypotheken) hebben in maart bij het Graaf Huyn College in Geleen het spel MoneyRace geïntroduceerd. Een spel dat de Stichting Weet Wat Je Besteedt (WWJB) heeft ontwikkeld om jongeren bewuster te leren omgaan met geld. Steeds meer jongeren staan bloot aan financiële verleidingen en blijken zich in de schulden te steken. Vooral jongeren in de middelbareschoolleeftijd hebben vragen over geld, maar vinden daarop niet altijd een passend antwoord, aldus de stichting. Financiële educatie wordt dan ook steeds belangrijker. ?Om hieraan tegemoet te komen is MoneyRace ontwikkeld, om ook in spelvorm een bijdrage te leveren aan financiële bewustwording. Personeel van BLG Hypotheken gaat de komende maanden als vrijwilliger MoneyRace op scholen spelen, eerst in Limburg en daarna in de rest van Nederland.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.