nieuws

Bemiddelingsloket krijgt het steeds drukker

Archief

Het Bemiddelingsloket van De Letselschade Raad nam vorig jaar in totaal 466 nieuwe zaken in behandeling. In 2010 waren dat er 300, een toename van 55%.

 

Traditiegetrouw betreft het merendeel van de zaken letselschade ten gevolge van een verkeersongeval, maar het aantal meldingen over medische fouten steeg vorig jaar aanzienlijk tot 20% van het totaal.

 

Bij een vraag, een klacht of (dreigend) conflict kan elke partij in een letselschadedossier contact opnemen met het Bemiddelingsloket van De Letselschade Raad. De jurist van het Bemiddelingsloket analyseert de zaken, hoort alle partijen aan en geeft advies welke conflictoplossing het meest passend is. Het Bemiddelingsloket gaat niet in op de inhoud van de zaak.

 

Het merendeel van de meldingen is vorig jaar gedaan door slachtoffers. Zij noemden als voornaamste klacht de manier van werken door de belangenbehartiger. Veel slachtoffers klagen over de moeilijke bereikbaarheid van hun belangenbehartiger, de trage behandeling van de zaak en het gevoel dat ze niet goed weten wat hun belangenbehartiger nu precies voor ze doet. Voorts vragen veel slachtoffers een doorverwijzing naar een belangenbehartiger. Ook is er in 2011 nog een aantal onnodige no cure no pay-contracten aan het Bemiddelingsloket voorgelegd.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.