nieuws

Meetingpoint groeit naar drie miljoen transacties per jaar

Archief

Afgelopen jaar zijn via het transactieplatform Meetingpoint drie miljoen transacties gesloten. Dat is een groei van 20% ten opzichte van het jaar daarvoor. Het platform heeft zich verder ten doel gesteld om in 2015 ‘de homepage voor het intermediair’ te zijn.

 

"Advies is de kracht van het intermediair en in onze beleving zal dat advies niet een compleet digitaal advies zijn, maar moet je wel zo veel mogelijk alle werkprocessen digitaliseren. Zowel voor tussenpersoon als klant", zegt Jan Lindeboom, commercieel directeur van Meetingpoint. "Die homepage moet de plek worden waar de tussenpersoon toegang heeft tot alle producten van alle verzekeraars en waar hij toepassingen vindt die de kern van zijn bedrijfsvoering ondersteunen."

 

Ontwikkelingen

In 2011 heeft Meetingpoint Multiquote geïntroduceerd. Met deze toepassing is het mogelijk om met één offerteaanvraag van meerdere maatschappijen offertes te ontvangen voor schade zakelijke producten en particuliere pakketten. Samen met maatschappijen en andere partijen werkt Meetingpoint aan de verdere ontwikkeling van deze toepassing. Zo staat te lezen in het jaaroverzicht 2011.

 

Generiek muteren

 

Het platform heeft ook generiek muteren geïntroduceerd. Dat betekent op één plek mutaties invoeren. "Uit onderzoek van Oostdam & Partners bleek dat 70% van de tijd van een assurantieadviseur besteed wordt aan administratieve handelingen. Met deze functionaliteit wordt veel tijd bespaard", aldus Meetingpoint.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.