nieuws

Eerste kwartaal brengt Brand New Day 6.000 nieuwe klanten

Archief

Brand New Day heeft vorig jaar het aantal rekeninghouders van 5.000 zien toenemen naar 24.000. “Brand New Day maakte grote mond waar”, zo kondigt het bedrijf vandaag de jaarcijfers aan. In het eerste kwartaal van dit jaar zullen er weer 6.000 nieuwe klanten zijn bijgekomen: eind maart wordt de 30.000e rekening geopend, verwacht Brand New Day.

Eerste kwartaal brengt Brand New Day 6.000 nieuwe klanten

Het vermogen op die rekeningen zal dan € 250 mln bedragen; eind 2011 was dat € 200 mln, tegen € 64 mln een jaar eerder. De groei in 2011 is zowel door het directe als het intermediaire kanaal gedragen, zegt Brand New Day. Niet zelden gaat het beëindigen van een oude beleggingsverzekering aan de overstap vooraf.
"Brand New Day is begin 2010 live gegaan met de belofte de hegemonie van de grote verzekeraars te doorbreken", zegt algemeen directeur Kalo Bagijn. "Wij zullen pas slagen als wij als uitdager véél klanten aan ons weten te binden. Want als wij geen marktaandeel veroveren, doet het de verzekeraars geen centje pijn en is er voor hen weinig noodzaak om het belang van hun klant écht centraal te stellen." Volgens Bagijn is Brand New Day na twee jaar verder dan het ook door hem opgerichte Binck Bank na twee jaar in de beleggingswereld was. "Met deze groei én de sterke wil binnen onze organisatie om te slagen zijn we een eind op weg." Onder de aandeelhouders zijn ook ASR (12%) en VVAA (10%).
De Brand New Day PPI, waarvoor in december een vergunning werd verkregen, heeft intussen met 41 bedrijven een contract gesloten om de collectieve pensioenregeling voor 5.300 deelnemers uit te voeren.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.