nieuws

DAS past verwijzingsbeleid aan na klachten intermediair

Archief

Rechtsbijstandverzekeraar DAS heeft de werkwijze in ontslagzaken aangepast na druk van het intermediair. Klanten die via het intermediair zijn verzekerd, verwijst DAS voor adviezen over de aanwending van een beëindigingsvergoeding voortaan niet langer naar Ohra, maar alleen naar de eigen tussenpersoon.

DAS past verwijzingsbeleid aan na klachten intermediair

Onder het intermediair was commotie ontstaan nadat duidelijk werd dat DAS al enige tijd de gewoonte had om klanten die juridische bijstand krijgen in ontslagzaken uit oogpunt van service voor financieel advies omtrent de aanwending van hun ontslagvergoeding standaard te verwijzen naar Ohra, ook als ze via een tussenpersoon verzekerd zijn. Van die werkwijze wordt nu dus afscheid genomen. Alleen klanten die direct bij DAS of Ohra zijn verzekerd en een beëindigingsvergoeding hebben ontvangen, worden nog gewezen op de mogelijkheid zich tot Ohra te wenden. DAS houdt vol geen vergoeding van Ohra te ontvangen voor het geven van deze leads, maar gaat niet in op vragen waarom uitgerekend naar Ohra wordt verwezen en of er sprake is van een samenwerkingsverband.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.