nieuws

AFM helpt verzekeraars met verbeteren klantinformatie

Archief

De AFM helpt dit jaar twaalf verzekeraars met het verbeteren van de informatieverstrekking aan de klant. “De afgelopen jaren hebben verzekeraars al vooruitgang geboekt bij het verbeteren van de informatie aan klanten. De samenwerking heeft tot doel dit proces verder te versterken”, aldus de AFM.

AFM helpt verzekeraars met verbeteren klantinformatie

De betrokken verzekeraars laten hun verbeterplannen zien aan de toezichthouder, die daarover in de loop van dit jaar een gesprek aangaat. "Aan de orde komen onder meer de structuur van de klantinformatie, het begrijpelijk maken van tekstpassages en het opzetten van consumentenonderzoeken." De samenwerking is onderdeel van het speerpunt 'klantbelang centraal'. "De AFM wil hiermee bevorderen dat consumenten informatie krijgen op basis waarvan zij goede financiële beslissingen kunnen nemen."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.