nieuws

Univé en Inshared scoren bij de klant

Archief

Univé en Inshared staan in de top 5 van dienstverleners met de beste klantprestatie. De lijst van 100 wordt afgesloten met de verzekeraars ASR, Allianz, NN en Aegon. “Het blijkt voor verzekeraars met tussenpersonen lastig om sterke klantprestaties te leveren”, zo luidt de conclusie van het wetenschappelijk onderbouwde onderzoek.

Univé en Inshared scoren bij de klant

Nadat de afgelopen twee jaar Ikea overallwinnaar werd van de Customer Performance Award, is Univé nu de nieuwe nummer 1. De online verzekeraar Inshared (Achmea) doet het goed met de vierde plaats. Rabobank staat nog steeds in de top 10, maar heeft zijn positie in de top 5 verloren. Aan de lijst ligt onder andere een wetenschappelijk onderzoek van het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen ten grondslag. MIcompany stelde binnen het onderzoek vast welke waarde bedrijven voor zichzelf uit klanten weten te creëren. MetrixLab was verantwoordelijk voor de dataverzameling  van het onderzoek dat is uitgevoerd onder 7.000 klanten van de 100 grootste Nederlandse dienstverlenende bedrijven. Alle resultaten bij elkaar bepalen de samenstelling van de lijst en de winnaars van de Customer Performance Award.
Opvallend is dat banken in Nederland hun klantwaarde in het afgelopen jaar wisten te verbeteren met 4,6 procentpunt. ING en ABN Amro zijn duidelijk beter gaan presteren en lopen iets in op de hoog genoteerde Rabobank. Bekijk hier de volledige lijst.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.