nieuws

Haasnoot & Adriaanse zetten verzekerden in de etalage

Archief

Bedrijfsadviesbureau Haasnoot & Adriaanse, gespecialiseerd in waardering van en bemiddeling in portefeuilles, is gestart met Relatieoverdracht.nl, een marktplaats waarop tussenpersonen individuele relaties of kleine portefeuilles ter overname kunnen aanbieden. Volgens directeur Willem Haasnoot hebben veel tussenpersonen klanten die buiten de eigen regio wonen en daardoor lastig te bedienen zijn: “Het overdragen van individuele relaraties gebeurt nu niet en daar willen wij wat aan gaan doen.”

Haasnoot & Adriaanse zetten verzekerden in de etalage

Vanuit de zorgplichtgedachte willen Haasnoot & Adriaanse nu de mogelijkheid bieden om relaties over te dragen aan adviseurs die deze klanten beter kunnen bedienen. De site Relatieoverdracht.nl is in eerste instantie bedoeld als marktplaats waar kopers en verkopers elkaar kunnen ontmoeten. "Wij zitten er niet tussen", aldus Haasnoot. "Wel beogen we meer bezoekers te genereren voor onze eigen website."
Per relatie kan de verkoper enkele gegevens invoeren, zoals leeftijdcategorie, postcodegebied en aantal en soort polissen. Hij kan zelf aangeven welke prijs hij ervoor wil hebben: een tot tweeënhalf maal de doorloopprovisie is de richtlijn. "Maar als partijen afspreken dat er helemaal geen som wordt betaald, is het ook goed", zegt Haasnoot. Via de algemene voorwaarden hoopt hij te voorkomen dat grote landelijke kantoren zich op de marktplaats storten en in grote hoeveelheden relaties gaan kopen.
Een abonnement op de site kost € 10 per maand voor kopers of aanbieders. Wie zowel wil kunnen kopen als verkopen, betaalt € 15 per maand.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.