nieuws

‘Er zijn niet zoveel misverstanden over ons’

Archief

Wie: Veldhuis Adviesgroep
Waar: Heerde
Sinds: 1965
Medewerkers: 47 (35 fte)
Relaties: 16.000
Omzet: ruim € 4 mln.

De Veldhuis Adviesgroep is 47 jaar geleden gestart door wijlen Henk Veldhuis senior als eenmansbedrijf. Vanaf 1988 is het bedrijf voortgezet door Bob Veldhuis (46). Sinds  2000 runt deze oud-voorman van intermediairorganisatie Adfiz het bedrijf samen met medeaandeelhouder Dick Vos (43). De adviesgroep is actief in het “volledige spectrum van de financiële dienstverlening”.

 

Met welke verzekeraars doen jullie zaken? 

Wij kopen bij nagenoeg alle verzekeraars onze producten in.

 

Hebben jullie volmachten?

Ja, van Aegon, ASR, DAS, De Amersfoortse, Delta Lloyd, Elips Life, Monuta, NN, Europeesche en Reaal.

 

Bij welke organisaties zijn jullie aangesloten? 

Adfiz en NVGA.

 

Welke rol speelt internet in jullie bedrijfsvoering?

Nog vrijwel geen enkele en dat moeten we rap veranderen.

 

Wat is jullie voornaamste marktgebied?

‘Groot Heerde’: Kampen-Zwolle-Deventer-Apeldoorn-Harderwijk.

 

Op welk terrein heeft het bedrijf de beste groeimogelijkheden?

Op het terrein van de bedrijfsmatige schadeverzekeringen, Employee benefits, inclusief pensioen en individueel financieel advies.

 

Wat is in de grootste bedreiging voor het intermediair?

Het gebrek aan het besef onder het intermediair om samen te werken.

 

Grootste ergernis in de branche?

Aanbieders die zonder onze toestemming onze klanten rechtstreeks benaderen.

Wat is het vervelendste en wat het leukste onderdeel van het werk?

Het ondernemerschap, het samen met onze mensen ‘de klus klaren’ en het contact met relaties vormen de zonzijde. De schaduwzijde is het administratief ‘underperformen’ van de meeste provinciale aanbieders.

 

Wat is de meest irritante assurantiereclame?

De personeelsadvertentie van uitvaartverzekeraar Yarden: het verkoop- en bonusgedreven profiel toont het ware gezicht van deze organisatie: brrr!

 

Hoe ziet het kantoor er in 2015 uit, qua omvang en marktgebied?

Ons marktgebied zal ongewijzigd zijn, onze omzet de helft groter.

Beloning door de verzekeraar of door de klant?

Dat is een onzinstelling: wij worden altijd door de klant beloond, ofwel door een urenfactuur ofwel via de premie. Bij relatief eenvoudig te begrijpen schadeverzekeringen is provisie net zo prima als een directe factuur. Bij complexe levenproducten is provisie gewoonweg onmogelijk geworden.

 

Welke maatschappij is de volgende die verdwijnt door fusie of overname?

Binnen drie jaar zijn er van de zeven grote verzekeraars maximaal  vijf over.

 

Welke branchevreemde partij zou commercieel succesvol kunnen zijn in verzekeringen?

Accountants. Zij weten wat adviseren is, zitten bij alle bedrijven binnen en zoeken noodgedwongen naar nieuwe adviesomzet.

 

Welke niet meer bestaande maatschappij missen jullie?

Geen, wel missen we de buitenlandse geldverstrekkers van vijf jaar terug. Banken (onze grootste – toekomstige – concurrenten) lopen nu ten koste van de klant helemaal binnen op hypotheken.

 

Voor welk beroep was u eigenlijk voorbestemd?

Bob voor president van de VS, maar hij ontbeert helaas Keniaanse voorouders; Dick: winnaar van Idols.

 

Wat was het meest opvallende nieuws in de afgelopen maanden? 

Het ontbreken van een reactie van de AFM op de overname van Independer door Achmea.

 

Opvallendste ontwikkeling in de branche de afgelopen dertig jaar?

Dat er minder is veranderd dan in de komende drie jaar.

Wat is bij de consument het grootste misverstand over de branche?
Er zijn niet zoveel misverstanden over ons. Wellicht dat we snelle jongens zijn, maar dit beeld is volgens ons hard ten goede aan het keren.

 

Brouwer niet uit beeld

In de vorige aflevering van Kantoor in Beeld is Brouwer & van Burken uit Veenendaal per abuis Schouten & van Burken genoemd. Mede-eigenaar Hein Brouwer verzekert ons dat hij zijn belang niet heeft verkocht.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.