nieuws

MediRisk en Pals handelen claims medische misser sneller af

Archief

Medische-aansprakelijkheidsverzekeraar MediRisk en letselschadespecialist Pals groep zijn een overeenkomst aangegaan waarin versnelling van de afhandeling van het proces na een medische fout centraal staat.

MediRisk en Pals handelen claims medische misser sneller af

Er zijn onder andere afspraken gemaakt over de vergoeding van de kosten van belangenbehartiging van de patiënt. Discussies daarover zorgen regelmatig voor vertragingen in het proces. MediRisk en Pals sluiten zich daarmee aan bij de landelijke norm (de zogenaamde PIV-staffel van de Stichting Personenschade Instituut van Verzekeraars), die de hoogte van de vergoeding bepaalt en al geldt voor niet-medische letselschadeprocessen. Ook de claims die beide partijen samen al behandelen, worden opnieuw bekeken en daar waar mogelijk versneld. De afspraken sluiten tevens aan bij de gedragscode Goma, die twee jaar geleden is geïntroduceerd met als doel versnelling en verbetering van afhandeling van schade na medische incidenten. MediRisk denkt met deze overeenkomst de behandelingsduur van een claim met enkele maanden te kunnen verkorten. De behandeling van een claim duurt nu gemiddeld zo’n twee jaar. MediRisk heeft eerder al werkafspraken gemaakt met Arag, DAS en Achmea.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.