nieuws

Klantkennis adviseur kan beter

Archief

Zeven op de tien financieel adviseurs hebben geen idee van wat een klant kost, zo blijkt uit een onderzoek van inFinanz, een dochter van ICT-dienstverlener RDC. Tevens blijkt een kwart van de klanten het gevoel te hebben dat zijn adviseur hem niet kent, terwijl bijna alle bevraagde consumenten aangeven dat belangrijk te vinden.

Klantkennis adviseur kan beter

inFinanz deed onderzoek onder 400 tussenpersonen en 350 van hun klanten. Vertrouwen en deskundigheid zijn de belangrijkste redenen om een financieel adviseur te kiezen, vinden zowel klanten als adviseurs. “Eerlijk en oprecht advies wordt als belangrijkste factor genoemd bij het winnen van vertrouwen. Om dat te kunnen geven, is het van belang dat de adviseur de klant goed kent.” Verreweg de meeste klanten (89%) willen dat hun adviseur hen proactief benadert. Voor hen is kennis over de situatie bij de klant is belangrijkste voorwaarde om te willen betalen voor advies. Daartoe willen klanten uitgebreide informatie geven over hun persoonlijke situatie. Een op de drie adviseurs zegt echter geen geschikt systeem te hebben om klantkennis vast te leggen. Maar een op de drie adviseurs geeft aan de (toekomst)wensen van zijn klanten in beeld te hebben.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.