nieuws

Meetingpoint schuilt achter genootschap G.O.E.D. advies

Archief

Meetingpoint schuilt achter het in oktober gelanceerde ‘geheime’ genootschap voor G.O.E.D. Advies. Het online transactieplatform wil met een bijbehorende commercial voor advieskantoren het imago en de digitalisering bij het intermediair verbeteren.

 

Meetingpoint wil meer naamsbekendheid genereren. "Daartoe hebben we ons budget voor reclamecampagnes nu gebruikt voor filmpjes waarmee het intermediair wordt geholpen." Indirect moet daarmee de bekendheid van Meetingpoint worden vergroot en bovendien is het transactieplatform gebaat bij verdergaande digitalisering bij assurantiekantoren.

 

Het Genootschap voor G.O.E.D. Advies presenteerde zich in oktober als een nieuw initiatief om "de zo noodzakelijke imagoverbetering van de branche en de wederopstanding van het intermediair" gestalte te geven. Behalve de filmpjes worden acties gehouden via de site www.gvga.nl, LinkedIn en een nieuwsbrief. Afgelopen maand werd een commercial voor advieskantoren geïntroduceerd, die inmiddels door meer dan driehonderd kantoren is ingezet.

 

Vernieuwd

Inmiddels gebruikt een op de drie intermediairs het platform, zo claimt Meetingpoint. Dat platform is vernieuwd: in MP4All is de navigatie nu voor alle maatschappijen hetzelfde. "Ook de manier van invoeren en vragen formuleren is nu uniform. Dat levert tijdwinst op en de kans op fouten is kleiner."

 

Een dezer dagen worden de collectieve producten van De Amersfoortse als eerste beschikbaar gemaakt op de nieuwe omgeving. Eind 2012 moeten alle producten zijn overgezet naar het nieuwe platform.

 

Eerder dit jaar is onder meer de tool Multiquote toegevoegd aan Meetingpoint. Daarmee kunnen tegelijk bij meerdere maatschappijen premieberekeningen worden gemaakt. "In een kwartier kun je een productvergelijking maken", aldus business-developmentmanager David Knuttel. Aanwezige adviseurs gaven aan daar normaal gesproken anderhalf uur mee kwijt te zijn.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.