nieuws

Lage Landen ook hoofdsponsor stichting LEF

Archief

De Lage Landen heeft zich als hoofdsponsor aangesloten bij Stichting Leven En Financiën (LEF). Met De Lage Landen, eigenaar van onder meer kredietverstrekker Freo, heeft LEF een tweede hoofdsponsor (naast BNP Paribas) gevonden voor de financiële educatie aan jongeren tussen de 15 en 22 jaar. Subsponsors zijn onder meer Avéro Achmea, Delta Lloyd, Generali, Obvion, De Hypotheker, Florius, MoneyView en Welten.

Lage Landen ook hoofdsponsor stichting LEF

Directeur Milko Wijckmans neemt namens De Lage Landen plaats in het comité van aanbeveling van LEF, dat verder bestaat uit Wim Witteveen, Cees Welten, Jack Hommel, Reinier van Fulpen en Erica Terpstra. "Een positieve impact en een direct aandeel in de gemeenschappen waarin De Lage Landen opereert, vind ik erg belangrijk," motiveert Wijckmans het nieuwe sponsorschap. "Stichting LEF geeft jongeren in Nederland voorlichting over geldzaken. Daarnaast geeft LEF ons de mogelijkheid om een actieve bijdrage te leveren. Op 23 en 26 januari aanstaande staan twee van onze collega's al voor de klas op het ROC in Eindhoven."
LEF, gestart in het schooljaar 2009-2010 als proef op vijf scholen, wil jongeren helpen aan meer inzicht in geld en persoonlijk gedrag door lessen te laten geven door financieel adviseurs uit de praktijk. Inmiddels is LEF op weg om één van de grootste initiatieven voor financiële educatie in Nederland te worden. De thema's worden ingepast in de bestaande onderwijsmodules 'De Kritische Consument' en 'Leren, Loopbaan & Burgerschap', die op ROC's vaste onderdelen zijn van het lespakket.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.