nieuws

Klaverblad gaat reclame maken in massamedia

Archief

Verzekeraar Klaverblad gaat voor het eerst in z’n historie reclame maken op televisie. De eerste commercials zullen vanaf 9 januari zichtbaar zijn op de commerciële tv-zenders; een week later volgt ook radioreclame. Klaverblad Verzekeringen wil de naamsbekendheid onder consumenten vergroten.

Klaverblad gaat reclame maken in massamedia

De themazin van de commercials is: "Als je maar lang genoeg gewoon blijft, word je vanzelf bijzonder." De gedachte daarachter is dat Klaverblad altijd gewoon goed blijft verzekeren. "Dat doet de maatschappij al zolang zij bestaat en dat wil zij blijven doen." Volgens Klaverblad is dat tegenwoordig best bijzonder.
Klaverblad werkt voor de afzet van verzekeringen hoofdzakelijk met het intermediair samen. In termen van premieomzet is Klaverblad ongeveer de 25e verzekeraar van ons land, zowel in schade- als in levensverzekeringen. Op heel kleine schaal, goed voor € 3,5 mln premie op jaarbasis, sluit de Zoetermeerse verzekeraar ook direct polissen op internet via Klaverblad Assurantiën.
"De commercial is alleen gericht op naamsbekendheid", zegt directeur Peter Paul Barth. "Er zit een verwijzing naar intermediair noch internet in. We denken wel dat de reclames ook assurantie-adviseurs gaan helpen. Wij merken dat het intermediair met steeds minder partijen zaken doet en daarbij vaak kiest voor bekende namen. Dat is Klaverblad niet en daar moeten we dus verandering in aanbrengen."

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.