nieuws

‘Complexe financiële producten worden steeds vaker aan consumenten verkocht’

Archief

In het Financieele Dagblad licht AFM-bestuursvoorzitter Ronald Gerritse zijn begroting over 2012 toe. Dit jaar zal de toezichthouder meer gewicht in de schaal leggen wat betreft de terreinen: vermogensadvies en kapitaalmarkten. “Je ziet producten ontstaan die soms op het oog eenvoudiger lijken dan ze feitelijk zijn. En die steeds vaker aan consumenten worden verkocht.”

‘Complexe financiële producten worden steeds vaker aan consumenten verkocht’

De AFM zal op dit terrein vaker toetsen of tijdens de advisering voldoende aandacht is besteed aan de vraag of deze producten echt passen bij de beleggingsintenties van de consument.

(FD, pag 12)
 
Overig verzekeringsnieuws vandaag in de media:
 
AFM vindt kredietsites onder Europese maat
(De Telegraaf, pag. 19; De Gelderlander, pag. 12)
 
'Sta extra sparen toe bij pensioenkorting'
(De Telegraaf, pag. 19)
 
'Nieuw pensioensysteem biedt kansen'
(Trouw, pag. 13)
 
Brussel laakt verstrekking krediet op internet
(Trouw, pag. 15)
 
Botsinkje? Denk na voor u claimt
(Volkskrant, pag. 27)

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.