nieuws

BND: ‘Je loog tegen mij’

Archief

Brand New Day maakt opnieuw haar ambitie om de verzekeringsmarkt op zijn kop te zetten waar. Voor de nieuwe campagne heeft het bedrijf de band Drukwerk ingehuurd. Op de stoep van verzekeraars Nationale-Nederlanden, Aegon en SNS Reaal brengt Harrie Slinger de jaren-80-hit ‘Je loog tegen mij’ ten gehore. Want, zo stelt BND, “zij hebben ons meer dan zeven miljoen woekerpolissen verkocht”.

BND: ‘Je loog tegen mij’

In het vandaag door Euro RSCG Nederland gepresenteerde Brand Momentum-onderzoek, een online barometer voor de huidige en toekomstige populariteit van 200 merken in Nederland, wordt duidelijk dat 'schoppen' loont. Het onderzoek, waaraan 1.278 Nederlanders hebben deelgenomen, wijst uit dat merken die stelling durven nemen tegen het establishment en de macht bij de consument leggen, het tij mee hebben. Dat geldt zeker ook voor BND, dat in het onderzoek een positief nettomomentum behaalde van 2,7%. Ter vergelijking: van de tien gemeten bankmerken is Rabobank de enige grootbank die een positief momentum weet te bereiken onder consumenten en 'prosumers': een groep 'sterk vooroplopende en beïnvloedende consumenten'.

In de editie 2011 ziet ING ten opzichte van 2010 het meeste vertrouwen verdampen. Vooral de prosumer-scores laten dit duidelijk zien. Had 49,6% van de prosumers in 2010 nog vertrouwen in deze grootbank, in 2011 geldt dat nog maar voor 20,8%. Ook onder consumenten verliest ING terrein. Stond het concern vorig jaar nog op de tweede plek, dit jaar moet het ABN Amro voor zich dulden.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.