nieuws

AOV-onderzoek Adfiz zet verzekeraars aan het denken

Archief

Adfiz heeft onderzoek gedaan naar het gebrek aan duidelijkheid en eenduidigheid in de voorwaarden van AOV’s. Het onderzoek kreeg de naam Clarus mee, dat staat voor helderheid. Clarus classificeert de verzekeringen als wat ze zijn. Een duidelijkheid die volgens Adfiz tot op heden ontbrak.

AOV-onderzoek Adfiz zet verzekeraars aan het denken

Loek Hermans lichtte tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de brancheorganisatie alvast een tipje van de onderzoeksresultatensluier op: "Het onderzoek schept veel duidelijkheid, maar zelfs hebben diverse verzekeraars hun voorwaarden naar aanleiding van de resultaten al verbeterd. Dat is pure winst voor de klant! In enkele gevallen bleef er verschil in opvatting over definities in de voorwaarden. Deze verschilpunten zijn voorgelegd aan een onafhankelijke AOV-jurist. Opmerkelijk genoeg kon ook deze deskundige niet zonder meer stellen hoe de voorwaarden geïnterpreteerd moeten worden. Wij vinden dat voorwaarden volstrekt helder dienen te zijn. De klant mag niet de dupe zijn van een juridische strijd over definities in voorwaarden."

Op dit moment wordt er aan de laatste conclusies uit het onderzoek gewerkt. Op 18 januari maakt Adfiz de integrale uitkomsten bekend.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.