nieuws

‘Resultaat assurantiekantoor met serviceprovider beter’

Archief

Grotere kantoren

Tim Schoonbergen, directeur van Nedasco, stelt echter dat juist de grotere tussenpersonen nu besluiten om veel activiteiten uit te besteden. "Wij zien een duidelijke trend: 40% van de verzoeken om een gesprek met Nedasco over het outscourcen van activiteiten komt van grotere kantoren."
 
Een recent voorbeeld van zo'n kantoor dat de overstap maakt, is Van Kuringe Adviesgroep, met zestig medewerkers en vijf vestigingen een groot intermediairbedrijf in Zuidoost-Brabant. Van Kuringe zette acht serviceproviders op een rij (Intrasurance, Lancyr, Nedasco, Risk, SAA, VCN, VKG en Voogd & Voogd) en koos uiteindelijk, onder meer vanwege het extranet, voor Nedasco. Frank van Heertum, medevennoot van Van Kuringe, noemt de beslissing noodzakelijk voor de continuïteit van de bedrijfsvoering. "Wij werken nu samen met veertig verzekeraars en evenzoveel extranetten, contactpersonen en werkwijzen. Straks hebben we één werkwijze, extranet en wijze van schadeafhandeling en besparen we op kosten voor personeel, porto, enzovoort."
 
Serviceabonnement
Van Kuringe speelt met de samenwerking met Nedasco tevens in op de ontwikkelingen op beloningsgebied. "Wij gaan over naar abonnementen. Over een jaar zijn alle provinciale posten naar Nedasco verhuisd en dan zullen we in drie jaar tijd onze 15.000 particuliere relaties naar een serviceabonnement omzetten." Dat gaat Van Kuringe met eigen mensen doen via persoonlijke gesprekken met elke klant. "De klant zal er beter van worden. De provisie gaat eruit en de polisdichtheid verder omhoog."

Reageer op dit artikel