nieuws

Odin moet voor intermediair het ultieme kennisplatform worden

Archief

Site biedt voor € 50 per jaar 30 kennisdomeinen   Voormalig tussenpersoon en 'woekerpolis'-docent René Graafsma is samen met Jeffrey Leichel, bekend van Centropolis, gestart met een kennisplatform. Dat moet onder de naam Odin het centrale informatiepunt worden voor het intermediair.   Graafsma en Leichel kwamen met elkaar in contact toen zij als adviseur waren betrokken bij […]

Site biedt voor € 50 per jaar 30 kennisdomeinen
 
Voormalig tussenpersoon en 'woekerpolis'-docent René Graafsma is samen met Jeffrey Leichel, bekend van Centropolis, gestart met een kennisplatform. Dat moet onder de naam Odin het centrale informatiepunt worden voor het intermediair.
 
Graafsma en Leichel kwamen met elkaar in contact toen zij als adviseur waren betrokken bij een mogelijke uitbreiding van het bestuur van de Commissie Financiële Dienstverlening (CFD). "Die uitbreiding ging uiteindelijk niet door, maar we zijn toen zelf verdergegaan met onderdelen waar wij enthousiast over waren", zegt Graafsma.
 
Motto van Odin is 'koppel je kennis'. "Wat wij willen bereiken, is een optimale verbinding tussen praktijk en theorie op basis van de inzichten van politiek, verzekeraars, intermediairs en consumenten." Dat heeft geresulteerd in een website die uiteindelijk circa dertig kennisdomeinen moet tellen. Elk kennisdomein, bijvoorbeeld hypotheek of echtscheiding, wordt geleid door een aansprekend figuur met actuele praktijkervaring. Die vormt een zo objectief mogelijk beeld over de markt en deelt zijn kennis op verschillende manieren met Odin-abonnees. Inmiddels is voor vijftien domeinen al een domeinbeheerder gevonden.
 
Aanvullend kan een abonnee bij een domeinbeheerder een e-mailadvies vragen over een specifiek dossier. "Dat kost  € 50 per advies van 30 minuten. Indien nodig kan ook een persoonlijk advies worden gevraagd."
 
Odin biedt verder workshops over actuele onderwerpen en discussiebijeenkomsten. "Er is ook een webwinkel, waar het intermediair korting krijgt op bijvoorbeeld boeken, relatiegeschenken en software", aldus Graafsma. Het Infocentrum op de site moet van Odin tot slot "de grootste verzamelplaats van informatie voor het intermediair" maken.
 
Voor een abonnement rekent Odin, wat staat voor Onafhankelijk Denkers Intermediair Nederland, € 50 per jaar. Inkomsten haalt het kennisplatform verder uit bijdragen van sponsors. "Naast hoofdsponsors hebben we ook domeinsponsors, die een bepaald kennisgebied financieel kunnen ondersteunen." Odin profileert zich als maatschappelijk verantwoord en is een stichting zonder winstoogmerk. "Winst gaat naar organisaties die zich inzetten voor de financiële educatie van consumenten."
 
Naast alle diensten wil Odin zich, samen met de domeinbeheerders, ook als lobbyorganisatie profileren. Graafsma zegt op dat gebied al een uitgebreid netwerk te hebben. "Ons doel is vooral de politiek laten zien hoe theorie en praktijk beter met elkaar in balans kunnen worden gebracht."

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.