nieuws

Ergo onderzoekt weer sekseverschillen

Archief

Levensverzekeraar Ergo (u weet wel, die met de Duitse moedermaatschappij van die seksfeestjes in luxe kuuroorden voor topverkopers) heeft ook in Nederland eens laten onderzoeken wat nou de verschillen zijn tussen de seksen

.. Althans, als het gaat om serieuze zaken als het geven van financieel advies aan klanten. Aan het ‘onderzoek’ deden 774 financiële dienstverleners mee en de uitkomsten bleken nogal rolbevestigend: vrouwelijke financieel adviseurs kunnen goed luisteren, zijn secuur en trouw. Ze scoren significant beter dan mannen als het gaat om klantgerichtheid, de inventarisatie ten behoeve van het klantprofiel, het vastleggen van gegevens en hun loyaliteit aan het kantoor. Troost voor de mannen: zij scoren weer beter als het gaat om het behalen van commerciële resultaten en koude acquisitie binnen het mkb-segment. Maar, mannen, is er nog wel vraag naar verkooptijgers? Ergo-directeur Theo Oskam denkt van niet: "We merken dat de sector drastisch aan het veranderen is. Van verkoopgedreven naar adviesgericht. Zeker voor de complexe producten wordt van adviseurs hele andere vaardigheden verwacht dan in het recente verleden, toen vooral werknemers met sterk talent voor acquisitie zeer gewild waren. Nu draait het veel meer om het talent om te luisteren naar de klant en het gedisciplineerd onderzoeken wat echt in het belang is van de klant, voordat een oplossing wordt gesuggereerd. Het is opvallend te zien dat ondernemers zelf aangeven dat vrouwelijke adviseurs gemiddeld genomen beter getalenteerd zijn dan de mannelijke adviseurs. Of dit een blijvende voorsprong is, of dat mannelijke adviseurs nog een inhaalslag te maken hebben, weet ik niet." Bijkomend voordeel voor Ergo: hoe minder mannen er overblijven in de sector, hoe minder behoefte er zal zijn aan discutabele incentives… Allianz sponsor City Racing in Rotterdam Het is een link die je niet zo gauw zou leggen: de brullende racemonsters van de Formule 1 en het thema ‘verkeersveiligheid’. Bij Allianz zien ze dat echter heel anders. De verzekeraar had zich dan ook opgeworpen als ‘safety-partner’ en sponsor van de Bavaria City Racing, zondag 21 augustus in Rotterdam. Naar eigen zeggen past de sponsoring van dit evenement in de positionering van Allianz als ‘leidende’ autoverzekeraar, met het accent op riskmanagement en verkeersveiligheid. Paul Möller, directeur Market Management: "Na eerder dit jaar aanwezig te zijn op de AutoRAI, was dit evenement een logisch vervolg. Onze internationale ervaring en kennis op het gebied van verkeersveiligheid kunnen wij goed inzetten voor onze klanten." Allianz is tevens teampartner van het Formule 1-team van Mercedes GP Petronas, dat voor deze gelegenheid naar Rotterdam werd gehaald. Aansluitend op de race is de Nederlandse versie van de internationale website Drive Safely gelanceerd (www.drivesafely.allianz.com). Op deze site is informatie over de betrokkenheid van Allianz in Formule 1 terug te vinden. Directielid Sjoerd Laarberg is tevreden over het verloop van Bavaria City Racing. "Een fantastische opkomst, prima weer en een uitermate goede sfeer in Rotterdam." Allianz was ‘safety-partner’ van de Rotterdamse race.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.