nieuws

Dispatch Auto krijgt variant voor ruitschades

Archief

Reparateurs van autoruitschades kunnen autobezitters in de nabije toekomst vooraf inzicht geven in hun verzekeringsdekking. Daartoe dient het systeem Dispatch Glas, een afgeleide van het langer bestaande Dispatch Auto voor carrosserieschades.

 

Dispatch wikkelt met de concepten ‘Auto’ en ‘Woon’ jaarlijks ruim 600.000 schadedossiers af. Het systeem ‘Dispatch Glas’ is vooralsnog alleen in gebruik door schadeherstelketen Autotaalglas en verzekeraar Allianz. Komende maanden volgt aansluiting van andere glasherstelbedrijven als Carglass, Glasgarage en Kwik-Fit. Ook gaan de andere in Dispatch deelnemende verzekeraars er dan gebruik van maken. Naast ZLM zijn dat de aandeelhouders Achmea en Univé; ook Allianz is aandeelhouder.

 

Kosten

Met het systeem Dispatch Glas kunnen verzekeraars declaraties voor herstel en vervanging van autoruiten online toetsen op de glasdekking op de polis van de verzekerde, bijvoorbeeld op een eigen risico of andere specifieke condities. Zo weten herstelbedrijf en verzekerde vooraf direct of een eventuele bijbetaling nodig is en worden onaangename verrassingen voorkomen.

 

Na de dekkingscontrole kan het herstelbedrijf de gespecificeerde factuur invoeren. Na fiattering wordt die direct betaald. Verzekeraars hopen op deze manier beter inzicht te krijgen in de kosten van ruitherstel en -vervanging én de administratieve verwerking van facturen te vereenvoudigen. Het systeem zou glasherstelbedrijven geen extra administratieve handelingen moeten opleveren.

 

voor autoruitschades.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.