nieuws

Campagne Florius onder naam ‘Hypotheek it easy’

Archief

Florius is een campagne gestart onder de naam ‘Hypotheek it easy’. In dat kader wordt aan starters op de woningmarkt drie maanden garantie gegeven op de geoffreerde hypotheekrente.

 

Alleen "een geselecteerde groep tussenpersonen" mag daartoe het zogenoemde ‘Florius Hypotheek Rentecertificaat’ verstrekken. Het document wordt voor iedere starter op maat gemaakt: met een indicatie van de maximale hoogte van de hypothecaire lening, de financiële ruimte voor het kopen van een huis en de totale maandlasten. "De huidige offertes van hypotheekverstrekkers sluiten niet aan bij de beleving van starters op de woningmarkt", meent Florius-directeur Joost Hembrecht. "De sterk fluctuerende hypotheekrente is een bron van onzekerheid. Daardoor vertroebelt het zicht op het totale bedrag dat ze kunnen lenen, inclusief de maandlasten." De rentegarantie moet starters, "houvast en gemoedsrust" geven bij de zoektocht naar een betaalbare woning.

 

Florius verstrekte in 2010 via het intermediair voor bijna _ 3 mld aan nieuwe hypotheken en had daarmee een marktaandeel van bijna 5%. Dit jaar is dat aandeel gehalveerd en staat de ABN Amro-dochter niet eens meer in de top 10 van geldverstrekkers.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.