nieuws

Zwitserleven wil klant laten vooruitdenken

Archief

Zwitserleven is een nieuwe campagne gestart met als motto ‘Het voordeel van vooruitdenken’. Daarmee moeten zowel potentiële als bestaande pensioenklanten worden gestimuleerd om zelf over hun pensioen te gaan nadenken. “We voegen een stukje ratio toe aan het Zwitserlevengevoel”, zegt directielid Rolf van Woerkom. “Gebruik je verstand nu, dan kom je tot gevoel straks.”

Zwitserleven wil klant laten vooruitdenken

De SNS Reaal-dochter wil ervoor zorgen dat deelnemers zelf tijdig maatregelen treffen om voldoende pensioen op te bouwen. Dat moet tevens meer 'vraag van onderaf' creëren. "Het mooiste wat wij kunnen bereiken, is dat de werknemer tegen de werkgever zegt: ik wil een Zwitserleven-pensioen." Die ideale situatie is al binnen handbereik: "Bij de mkb-ondernemers zijn we de meest gewilde pensioenverzekeraar", zegt Van Woerkom. In dat segment boekte Zwitserleven vorig jaar 45% groei. Die toename zet dit jaar in afgezwakte vorm door. "We zijn in het eerste halfjaar zowel in het mkb-segment als in de grootzakelijke markt met 10% gegroeid, gemeten naar productie."
Per 1 juli heeft Zwitserleven de afsluitprovisie afgeschaft en dat lijkt een negatief bijeffect te hebben: "De instroom van werkgevers met slechts enkele werknemers stagneert. Het gaat hier niet om bestaande klanten, maar om nieuwe klanten. Zij kregen voorheen 'gratis' advies, maar moeten nu voor een gesprek een fee gaan betalen die bijna net zo hoog is als de jaarpremie voor de deelnemers. En het advies voor een klein bedrijf is niet per se eenvoudiger." Volgens Van Woerkom is het nog te vroeg om over een trend te spreken. "Over drie maanden hebben we daar een duidelijker beeld van."

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.