nieuws

ZLM best gewaardeerde schadeverzekeraar

Archief

Bijna 90% van de mensen die een claim bij hun verzekeraar hebben ingediend, zegt tevreden te zijn over de claimbehandeling alsmede over de toewijzing van de claim. Dat stelt onderzoeksbureau GfK op basis van vragen aan ruim 13.000 klanten van schadeverzekeraars. Over de snelheid van uitbetaling (63%) en de hoogte van de uitkering (72%) zijn minder mensen tevreden. ZLM krijgt, van eigen klanten, de hoogste waardering.

ZLM best gewaardeerde schadeverzekeraar

Richard Weurding, algemeen directeur van het Verbond van Verzekeraars, noemt de uitkomsten van het onderzoek bemoedigend, "omdat de maatschappelijke beleving op dit punt minder positief is; nu kunnen we de feiten laten spreken."
Vier op de vijf polishouders zeggen de communicatie van schadeverzekeraars (brief of e-mail) zorgvuldig te lezen en vinden die informatie in het algemeen relevant, begrijpelijk en overzichtelijk. Een kleine driekwart van de klanten voelt zich klantvriendelijk en eerlijk behandeld. Bijna tweederde is het eens met de stelling dat "de verzekeraar mij als klant belangrijk vindt".
Het oordeel van klanten over de eigen verzekeraar is in 2011 vrijwel onveranderd ten opzichte van 2010: gemiddeld krijgt de eigen verzekeraar een 7,7. "Maar er zijn tussen schadeverzekeraars wel forse verschillen', meldt het Verbond. Het hoogste waarderingscijfer onder de 22 onderzochte verzekeraars is een 8,3 (voor ZLM), het laagste een 7,0 (voor Arag).

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.