nieuws

Verzekeraars strijden om polis tegen ziekte

Archief

Na de scherpe premiedalingen bij autoverzekeringen begint nu de concurrentie bij arbeidsongeschiktheidsverzekeringen (aov’s) toe te nemen. “De premies dalen, zowel in het zakelijke segment als voor particulieren”, bevestigt Ronald Tamboer, partner van het consultantsbureau IG&H. Volgens de AFM gaat er in de markt voor individuele aov’s jaarlijks zo’n € 1,8 mrd om, zo meldt het FD op de voorpagina.

Verzekeraars strijden om polis tegen ziekte

Het verzekeringsconcern ASR ondervindt de scherpere concurrentie aan den lijve. "Er wordt door sommige concerns geconcurreerd op prijs. Het gaat om partijen die door prijsbeleid een positie op de markt willen veroveren", aldus een woordvoerder. Ook Achmea ziet de marges op aov’s dalen. Volgens Tamboer is de markt voor aov’s naast die voor pensioenen nog een van de weinige groeimarkten.
De grote verzekeraars behaalden vorig jaar goede resultaten op de verzekeringen tegen de ziekte en ongevallen, waarvan ook de aov’s deel uitmaken. De resultaten vielen aanmerkelijk beter uit dan bij de autopolissen, waarop de meeste verzekeraars verlies leden.
(Het Financieele Dagblad, pag. 1; zie ook Verzekering tegen ongeval en ziekte presteert beter dan autopolissenen op pag. 11)
 
Overig verzekeringsnieuws vandaag in de media:
 
'Vakantiefraudeurs' zijn goed zuur al verzekeraar hen pakt
(De Gelderlander, pag. 7)
 
Lloyds krijgt levenpolissen niet verkocht
(Het Financieele Dagblad, pag. 11)
 
FNV blijft verdeeld over pensioenakkoord
(De Gelderlander, pag. 6; FD, pag. 4; NRC Handelsblad, pag. 27)
 
Prijs woningen opnieuw gedaald
(De Gelderlander, pag. 13; FD, pag. 3)
 
Fortis leende bij 'Fed' 26,3 miljard dollar
(Volkskrant, pag. 6)

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.