nieuws

Reclame-uiting autoverzekeraars in de lift

Archief

De verzekeringssector heeft het afgelopen halfjaar fors geadverteerd voor aantrekkelijk geprijsde autoverzekeringen, ondanks dat De Nederlandsche Bank (DNB) onlangs verzekeraars nog op het matje riep vanwege structureel te lage autopremies. Dit meldt de Telegraaf vandaag.

Reclame-uiting autoverzekeraars in de lift

In het eerste halfjaar trokken verzekeraars in ons land € 12,6 miljoen uit voor reclamebestedingen, tegen € 11,8 miljoen in de eerste zes maanden van 2010. In het eerste halfjaar 2009 ging het nog om een bedrag van € 10,2 miljoen. De € 12,6 miljoen komt neer op 22% van de totale reclamebestedingen per jaar aan verzekeringen. Dat aandeel was niet eerder zo hoog. In 2010 bedroeg het aandeel nog 16,4%, zo blijkt uit een analyse van marktonderzoeksbureau Adfact.
(De Telegraaf, pag. 27)
 
 
Overig verzekeringsnieuws vandaag in de media:
 
Ergernis over code hypotheken
(De Telegraaf, pag. 29)
 
Hypotheek bij NHG toch tot 108 procent
(Het Parool, pag. 15)
 
Rabobank: regels rem op kredieten
(De Gelderlander, pag. 13; NRC Handelsblad, pag. 27)
 
'Levensloopregeling oplossing pensioenen'
(Het Financieele Dagblad, pag. 3)

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.