nieuws

Leasebedrijf start nieuw keurmerk FAKM

Archief

Het Noord-Hollandse bedrijf Lease Fabriek benadert tussenpersonen om zich aan te sluiten bij het Financieel Advies Keurmerk (FAKM). “Uit onderzoek is gebleken dat 90% van de Nederlandse internetgebruikers eerder een dienst van u zal afnemen wanneer een keurmerk vermeld staat op uw website”, zo luidt een van de argumenten.

Leasebedrijf start nieuw keurmerk FAKM

Het FAKM is een van de handelsnamen van Lease Fabriek, een in autolease gespecialiseerd bedrijf van Nick Peters uit het Noord-Hollandse Sint-Pancras. Hij wil met het keurmerk bijdragen aan het verbeteren van het imago van financieel adviseurs. "Daarnaast is het tevens een extra 'usp' voor de intermediair ten opzichte van concullega's die geen 'lid' zijn." Tot nu toe voert Lease Fabriek als enige het FAKM-keurmerk. Dat bedrijf is, evenals Peters, niet terug te vinden in de AFM-registers.
Voorwaarden om het FAKM-keurmerk te krijgen, zijn onder meer het samenwerken met meerdere aanbieders, het geven van een passend advies en een klanttevredenheid van minimaal 80%. "De bij ons aangesloten adviseurs zullen nimmer een te hoge vergoeding vragen", belooft het FAKM op zijn site. Hoe Peters wil controleren of de aangesloten kantoren aan de voorwaarden blijven voldoen, is onduidelijk.
Het keurmerk wordt aan maximaal 500 adviseurs verstrekt. Een eenmanskantoor betaalt jaarlijks € 169 (excl. btw) voor het lidmaatschap; die kosten lopen op tot € 559 voor een kantoor met meer dan 15 medewerkers. In ruil daarvoor mag het keurmerklogo worden gebruikt en wordt een aanbevelingsbrief verstrekt die bij adviesgesprekken aan de klant kan worden getoond.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.