nieuws

Hypotheekklant meest tevreden over onafhankelijk adviseur

Archief

De waardering van consumenten voor hypotheekbemiddelaars is dit jaar licht gestegen, concludeert TNS-Nipo uit onderzoek onder 1.898 mensen die in mei een hypotheek sloten of zich daarop oriënteerden.

 

Zij geven gemiddeld het rapportcijfer 7,4 (vorig jaar 7,3). De onafhankelijke adviseur krijgt met een 7,6 (7,6) de hoogste waardering. Hypotheekwinkels als De Hypotheker krijgen een 7,4 (7,3) en banken scoren een 7,2 (7,0). Volgens het onderzoeksinstituut blijft de waardering op peil doordat adviseurs vanwege de krimpende markt hun uiterste best doen voor de klant. "Banken hebben de reorganisaties en de klap van de kredietcrisis achter zich gelaten en daar staat de klant weer centraal", aldus TNS Nipo. "Vooral de kleine banken doen het beter."

 

De Rabobank, die vorig jaar het cijfer 7,6 kreeg, krijgt nu een 7,4. Bij sluiters van een hypotheek is de waardering overigens nog altijd een 7,6.

 

Ontevredenheid wordt vooral veroorzaakt door gebrekkige informatie in de offerte of in het gesprek, doordat het niet klikt met de adviseur, door onvoldoende maatwerk en gebrek aan flexibiliteit of doordat de klant de rente te hoog vindt.

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.