nieuws

Directe benadering SNS-klanten irriteert ook OVFD

Archief

De Organisatie van Financiële Dienstverleners (OVFD) heeft SNS Bank verzocht haar beleid te veranderen en hypotheekklanten van het intermediair niet langer rechtstreeks te benaderen. De OVFD heeft hierover klachten ontvangen van de leden. Vorige week meldde Adfiz al dat Reaal, eveneens onderdeel van SNS Reaal, de afspraken over rechtstreekse benadering van klanten schendt.

Directe benadering SNS-klanten irriteert ook OVFD

Volgens de OVFD worden hypotheekklanten die ervoor gekozen hebben hun hypotheek via het intermediair te sluiten, door SNS Bank telefonisch benaderd om een verlengingsaanbod te bespreken. "SNS biedt de klant vervolgens zelfs de mogelijkheid om een persoonlijke afspraak met een adviseur van SNS te maken. Een dergelijke handelwijze is ten eerste absoluut niet in het belang van de klant en SNS handelt daarmee bovendien duidelijk in strijd met de samenwerkingsvoorwaarden", aldus OVFD, die stelt dat geldvertstrekkers steeds vaker tot deze praktijken overgaan.
Vorig week kaartte Adfiz eveneens aan dat geldverstrekkers tegenwoordig steeds vaker rechtstreeks klanten van het intermediair benaderen. Als recent voorbeeld noemde de intermediairorganisatie toen Reaal, die "klanten van bemiddelaars direct aanschrijft met de mogelijkheid om in 'execution only' het verzekerde bedrag bij de arbeidsongeschiktheidsverzekering te wijzigen". Reaal verweerde zich tegen de beschuldiging van Adfiz door aan te geven dat het intermediair vooraf om zijn mening was gevraagd.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.