nieuws

Autotaalglas checkt ruitschades eerst met dekking Allianz

Archief

Reparateurs van autoruitschades kunnen autobezitters in de nabije toekomst vooraf inzicht geven in hun verzekeringsdekking. Zo weten herstelbedrijf en verzekerde vooraf direct of een eventuele bijbetaling nodig is en worden onaangename verrassingen voorkomen. Het systeem ‘Dispatch Glas’ is vooralsnog alleen in gebruik door schadeherstelketen Autotaalglas en verzekeraar Allianz. Uitrol naar andere glasherstelbedrijven en verzekeraars staat op de rol.

Autotaalglas checkt ruitschades eerst met dekking Allianz

Dispatch Glas is een afgeleide van het langer bestaande systeem Dispatch Auto voor carrosserieschades. Met het systeem kunnen verzekeraars declaraties voor herstel en vervanging van autoruiten online toetsen op de glasdekking op de polis van de verzekerde, bijvoorbeeld op een eigen risico of andere specifieke condities. Na deze dekkingscontrole kan het herstelbedrijf de gespecificeerde factuur invoeren, die na fiattering direct door de verzekeraar wordt betaald.
Verzekeraars hopen op deze manier beter inzicht te krijgen in de kosten van ruitherstel en –vervanging én de administratieve verwerking van facturen te vereenvoudigen. Het systeem zou glasherstelbedrijven geen extra administratieve handelingen moeten opleveren.
Dispatch wikkelt met de concepten 'Auto' en 'Woon' jaarlijks ruim 600.000 schadedossiers af. Komende maanden wordt Dispatch Glas uitgerold naar andere glasherstelbedrijven als Carglass, Glasgarage en Kwik-Fit. Ook gaan de andere in Dispatch deelnemende verzekeraars er gebruik van maken. Naast ZLM zijn dat de aandelhouders Achmea, Univé en Allianz.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.