nieuws

Arag twittert over vertraagde en geannuleerde vluchten

Archief

Rechtsbijstandverzekeraar Arag lanceert Flight Claim Scan (@flightclaimscan), een Twitteraccount waarmee luchtvaartpassagiers op de hoogte worden gehouden van vertraagde en geannuleerde vluchten die in aanmerking komen voor een compensatieregeling. Deze proactieve attendering via Twitter is een aanvulling op de vorig jaar geïntroduceerde Flight Claim Service (website en app).

Arag twittert over vertraagde en geannuleerde vluchten

Via het Twitteraccount @flightclaimscan krijgen passagiers direct te zien of hun eigen vlucht compensabel is en hoe zij een claim kunnen indienen. Volgens Arag-directeur Marc van Erven weet het gros van de gedupeerde reizigers niet van het bestaan van de compensatieregeling of zij vinden het indienen van een claim te veel gedoe. Arag werkt voor verzekerden die een claim willen indienen op basis van 'no cure no pay'. Indien een claim wordt gehonoreerd door de betrokken vliegtuigmaatschappij, dan is 20% daarvan, inclusief btw, voor Arag.
In het zogeheten 'Sturgeon-arrest' heeft het Europese Hof van Justitie bepaald dat passagiers bij annulering van een vlucht of meer dan drie uur vertraging, recht hebben op compensatie, tenzij er sprake is van – door de luchtvaartmaatschappij aan te tonen – overmacht. Deze compensatie kan oplopen tot € 600 per passagier, exclusief de additionele verblijfskosten, zoals maaltijden en eventuele overnachtingen.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.