nieuws

Verzekeraars lopen achter met gebruik social media

Archief

Nederlandse verzekeraars hebben een achterstand met het gebruik van social media; niet alleen ten opzichte van andere Nederlandse bedrijven, maar ook ten opzichte van hun buitenlandse branchegenoten. Dit blijkt uit onderzoek van adviesbureau ITDS onder 42 verzekeraars. Slechts 33% van de verzekeraars is actief op Facebook en 52% twittert.

Verzekeraars lopen achter met gebruik social media

"Het lage aantal fans en followers bewijst dat er voor de consument weinig te zoeken is", constateert Arjen de Boer, commercieel directeur van ITDS. "Op een enkele uitzondering na biedt niemand op de verschillende platforms de consumenten iets inhoudelijks aan. Aegon is het meest ver."
Volgens hem beseffen verzekeraars onvoldoende dat Facebook met meer dan 750 miljoen leden hét nieuwe distributiekanaal voor verzekeringsproducten is. De buitenlandse verzekeraars zouden hier wel beter op inspringen.
Uit het onderzoek blijkt verder dat verzekeraars ook niet zijn meegegaan met de groei van mobiel internet. "Slechts vier verzekeraars hebben een mobiele site. Ook hierin zijn banken verder dan verzekeraars. " 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.