nieuws

Verzekeraar krijgt beter rapportcijfer voor klantgerichtheid

Archief

Van de consumenten die afgelopen tijd contact hebben gehad met hun verzekeraar, vindt 65% dat de klantgerichtheid van de maatschappij verbeterd is. Dit blijkt uit de Consumentenmonitor 2011, een onderzoek van het Centrum voor de Verzekeringsstatistiek en het Verbond van Verzekeraars. “Het programma VerzekeraarsVernieuwen gericht op het klantbelang en vernieuwing van de verzekeringsbranche begint zijn vruchten af te werpen”,  concludeert het Verbond.

Verzekeraar krijgt beter rapportcijfer voor klantgerichtheid

Consumenten vinden dat ze vriendelijker te woord worden gestaan, informatie makkelijker kunnen vinden, sneller antwoord krijgen op hun vragen en begrijpelijker brieven ontvangen, stellen de onderzoekers. "De telefonische bereikbaarheid en de duidelijkheid van de polisvoorwaarden kunnen volgens consumenten echter nog wel verbeterd worden."  
In de Consumentenmonitor komt ook het imago van de branche aan bod.
"De waardering hiervoor is voor het derde jaar op rij stabiel: 52% van de consumenten is positief over verzekeraars. De gehele branche wordt met het rapportcijfer zes gewaardeerd. Consumenten zijn over het algemeen meer tevreden over hun eigen verzekeraar dan over de branche in het algemeen", stelt  het Verbond.  Consumenten waardeerden in het Klanttevredenheidsonderzoek 2010 hun eigen schadeverzekeraar namelijk met een 7,7; hun zorgverzekeraar met een 7,6 en hun levensverzekeraar met een 7,1.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.