nieuws

Opnieuw seksschandaal bij Duitse verzekeraar

Archief

In Duitsland is opnieuw ophef ontstaan over een verzekeringsmaatschappij die goed verkopende tussenpersonen heeft beloond met een buitenlandse trip, waarbij betaalde seks onderdeel van de festiviteiten was. Het gaat dit keer om Wüstenrot, die in het voorjaar van 2010 met een gezelschap bemiddelaars en eigen managementleden afreisde naar Rio de Janeiro.

Opnieuw seksschandaal bij Duitse verzekeraar

Rond de vijftig verzekeringsagenten die in 2009 de meeste spaarpolissen (Bausparen) aan de man brachten, kregen in april 2010 een extra beloning in de vorm van een trip naar Brazilië. Die incentivereis kostte Wüstenrot € 203.000. Een deel van de groep bezocht in Rio onder meer de nacht- annex sexclub Barbarella. Het gezelschap ging, samen met enkele regiodirecteuren van Wüstenrot, naar binnen, zo heeft een van de meegereisde tussenpersonen verklaard tegenover de Duitse krant Handelsblatt. Eén van de meegereisde directieleden zou bovendien 's nachts op het strand van de Copacabana, in het bijzijn van een prostituee, zijn gearresteerd door de Braziliaanse politie.
Wüstenrot heeft een onderzoek gelast en dreigt de betrokken functionarissen met ontslag. Verder zou de beloning van tussenpersonen niet langer alleen op verkoop worden afgestemd, maar meer op behoud van gesloten overeenkomsten. Ook zijn buitenlandse incentivereizen voortaan taboe: "Het enige reisdoel zal nog Duitsland zelf zijn", aldus een woordvoerder in het Handelsblatt.
Het Duitse verzekeringsconcern Wüstenrot & Württembergische was tot 2007 in ons land eigenaar van Erasmus, dat toen werd overgenomen door Delta Lloyd.

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.