nieuws

Nieuwe reorganisatieronde bij Nationale-Nederlanden

Archief

Speciaal verhikel

 

oude portefeuilles

 

met levenpolissen

 

Nationale-Nederlanden gaat het consumentenbedrijf splitsen. Los van het bedrijf dat verzekeringen en bancaire producten aan nieuwe klanten verkoopt, komt er een onderdeel dat levensverzekeringen van bestaande klanten beheert (Nationale-Nederlanden Services)

 

Als NN Services eenmaal goed draait, kan het op termijn ook portefeuilles met oude levenpolissen van andere verzekeraars overnemen en beheren, zo is de verwachting. De kans is groot dat dit bedrijfsonderdeel dan vervolgens wordt verkocht.

 

Ontslagen

De splitsing maakt deel uit van een nieuwe reorganisatieronde, die het bedrijf moet klaarstomen voor de beursgang, volgend jaar, van het Europees-Aziatische en het Amerikaanse verzekeringsbedrijf van ING Groep. Door deze transformatie zal bedrijfsbreed het aantal arbeidsplaatsen geleidelijk teruglopen, met naar schatting een paar honderd per jaar. De verwachting is dat dit grotendeels via natuurlijk verloop kan worden opgevangen, maar gedwongen ontslagen "kunnen op voorhand niet worden uitgesloten".

 

Klanttevredenheid

Sinds de aankondiging van de ‘Back to Basics’ strategie van ING in 2009 is het verzekeringsbedrijf vereenvoudigd, zijn de kosten gereduceerd en is de klantgerichtheid verbeterd. "Nu is het tijd om de volgende stap te zetten en in alle facetten van ons bedrijf klantgedrevenheid de boventoon te laten voeren", zegt ceo Tom Kliphuis. Daartoe gaat NN zijn medewerkers belonen op basis van de klanttevredenheid.

 

Verder wordt de komende jaren een groot aantal oude producten vervangen en zal NN fors investeren in nieuwe processen en systemen. "De doelstelling van deze activiteiten is tweeledig", volgens Kliphuis. "Het serviceniveau naar onze klanten verbeteren, terwijl we de kosten verder verlagen. Klantbelang en financieel resultaat gaan hier hand in hand."

 

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.