nieuws

Klachtafhandeling levensverzekeraars beter gewaardeerd

Archief

De tevredenheid over de klachtafhandeling bij levensverzekeraars is dit jaar sterk gegroeid, zo blijkt uit onderzoek door onderzoeksbureau GfK in opdracht van het Verbond van Verzekeraars onder bijna 14.000 klanten van levensverzekeraars. Van de verzekerden die een klacht indienden, is 65% tevreden tot zeer tevreden over de afhandeling ervan, tegen nog 40% vorig jaar.

Klachtafhandeling levensverzekeraars beter gewaardeerd

Het percentage klanten dat (zeer) ontevreden is over de klachtafhandeling, is sterk teruggelopen tot 13% (46%). Van de klanten die om uitbetaling verzochten, is het merendeel tevreden over de behandeling van het verzoek, al is slechts 39% tevreden over de uitkomst ervan.
De levensverzekeraars krijgen gemiddeld het rapportcijfers 7,1 van hun klanten, net als vorig jaar. Onderlinge 's-Gravenhage scoort met een 7,8 het hoogst. Opvallend is dat de waardering voor de grote levensverzekeraars onder het gemiddelde ligt: ASR en Delta Lloyd krijgen een 6,3, Aegon een 6,6 en NN een 6,7. Uitzondering vormt Reaal, dat een 7,2 scoort.
Het Verbond vindt dat verder moet worden gewerkt aan herstel van vertrouwen: 66% geeft aan klantvriendelijk te zijn behandeld en 55% is van mening dat de verzekeraar de klant belangrijk vindt.

Reageer op dit artikel
Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.