nieuws

Ergo en Otto starten vrouwenverzekeringssite

Archief

De Duitse verzekeraar Ergo Direkt heeft samen met postordergigant Otto een speciale verzekeringssite voor vrouwen opgetuigd. Onder de naam Einfachanders.de. Het idee erachter is dat vrouwen tegenwoordig meer zekerheid zoeken dan vroeger.

De vrouw van tegenwoordig is onafhankelijk en neemt de eigen financiële zaken zelf ter hand, zo stellen Ergo en Otto, die via dochtermaatschappij Otto FinanzPlus deelneemt in de vrouwenverzekeringssite. "Vrouwen hebben andere behoeften, ook en juist bij verzekeringsoplossingen", zegt Ergo Direkt. Zo keert de dekking 'Frauen-Vorsorge' € 100 per jaar uit voor preventief kankeronderzoek bij de gynaecoloog. Ook is er een speciaal vrouwen-ziekenhuispakket. Aan meer vrouwspecifieke dekkingen wordt gewerkt.
"Zo'n 70% van onze klanten is vrouw", motiveert Otto de keuze om in Einfachanders.de te stappen. "Wij weten dus welk aanbod en welke marketing bij de vrouwelijke doelgroep passen." Dat vertaalt zich in op vrouwen toegesneden teksten en beelden. Een van de kreten waarvan Einfachanders.de zich bedient, is bijvoorbeeld "Mein Mann – risikofaktor Nr. 1".
Behalve op internet worden ook klanten geworven met bijlagen in de postordercatalogus van Otto.

Reageer op dit artikel