nieuws

1,5 miljoen woekerpolisklanten nog niet geïnformeerd

Archief

Bijna 1,5 miljoen mensen met een beleggingsverzekering weten nog altijd niet waar ze aan toe zijn. Ze hadden in 2009 al moeten horen of, en zo ja, hoe ze gecompenseerd worden voor hun te dure polis. Vier van de zes grote verzekeraars hebben dat nog altijd niet gedaan, blijkt uit onderzoek van RTL Z.

1,5 miljoen woekerpolisklanten nog niet geïnformeerd

In totaal kochten ongeveer 4 miljoen Nederlanders 6,5 miljoen van dit soort polissen. De verzekeraars moeten nu € 3 miljard aan te veel geïnde kosten compenseren. Maar meer dan twee jaar later zijn nog steeds niet alle klanten geïnformeerd. Reaal heeft zo'n 560.000 klanten (75%) nog niet geïnformeerd, Nationale-Nederlanden zo'n 550.000 klanten (90%) nog niet, Aegon tussen de 200.000 en 300.000 klanten (15%) nog niet en Achmea zo'n 80.000 klanten (10%) nog niet, zo heeft RTL Nieuws op een rij gezet.
De verzekeraars ASR en Delta Lloyd slaagden er wel in al hun klanten over de individuele gevolgen van de schikkingen op de hoogte te brengen.
 
Overig verzekeringsnieuws vandaag in de media:
 
Toch selectie bij zorgverzekering
(De Volkskrant, pag. 21)
 
Wilders: verkiezingen bij gemorrel aan renteaftrek
(De Volkskrant, pag. 1 en 24)
 
PVV als hoeder hypotheekrente
(De Gelderlander, pag. 4)
 
Onzekerheid woekerpolis
(De Telegraaf, pag. 28)
 
Nederland wordt straks paradijs voor massaclaims
(FD, pag. 1)
 
‘Verlaging van pensioenen weer inhalen’
(FD, pag. 3)

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.