nieuws

Zorgverzekeraars ineens gul

Archief

Zorgverzekeraars zijn massaal aan het stunten geslagen. Met die stelling opent De Telegraaf vandaag zijn kranteditie. Om nieuwe klanten te winnen gedragen ze zich als prijsvechters zoals energiebedrijven, bellen ongevraagd potentiële klanten en strooien daarbij met lokkertjes, aldus de wakkere krant.

Zorgverzekeraars ineens gul

Zo geeft Ohra een maand gratis zorgverzekering weg. Dat scheelt de gemiddelde klant toch al snel een dikke honderd euro. Zilveren Kruis biedt € 75 korting op een aanvullende verzekering. Ze zijn niet de enige die klanten proberen te werven met cadeautjes. Wie bij Zekur Zorg een verzekering afsluit maakt kans op een kledingbon ter waarde van € 450 en AnderZorg stunt met de volgende leus: Tip een vriend over AnderZorg en verdien allebei € 20. Bij CZ-Direct krijgt de klant elk jaar een gratis pak condooms, somt Erik Hordijk op van Verzekeringssite.nl.
Andere zorgverzekeraars bieden cadeaubonnen aan. Bij FBTO kan een nieuwe klant kiezen voor een bon die kan worden verzilverd bij de webwinkels bol.com of bij Zalando.nl. en Agis komt met een tijdschriftenbon op de proppen. "De verzekeraars zijn bang marktaandeel kwijt te raken", zo verklaart Peter Ruys, directeur van Zorgkiezer.nl, de lokkertjes.
(De Telegraaf, pag. 1)
 
Zie ook:
Cadeautjes maken het verschil
(De Telegraaf, pag. 7)
 

 

Overig verzekeringsnieuws vandaag in de media:

 

Nationale-Nederlanden zet mes in banen

(De Telegraaf, pag. 27)

 

Nationale-Nederlanden wil groeien en afslanken

(Algemeen Dagblad, pag. 19; NRC Handelsblad, pag. 32; Het Parool, pag. 23)

 
CZ schrapt overgewicht
(De Telegraaf, pag. 28)
 
Stijgende premies tandartstarieven
(Volkskrant, pag. 23)
 
De Jager: Help met woekerpolissen
(Algemeen Dagblad, pag. 17)
 
Spaarloon vooral naar spaarrekening
(Het Parool, pag. 23)
 
Solvabiliteit SNS begin 2008 al onder de maat
(Het Financieele Dagblad, pag. 13)
 

Reageer op dit artikel

Gerelateerde tags

Lees voordat u gaat reageren de spelregels

Reageren kan op twee manieren.

Meld uzelf als gebruiker aan, uw naam verschijnt dan automatisch bij de reacties.

Of vink de optie gast aan en reageer onder eigen naam of een schuilnaam. Inlog en wachtwoord zijn dan niet nodig. Het kan maximaal 1 minuut duren voordat uw reactie zichtbaar wordt.

Een e-mailadres wordt altijd gevraagd maar nooit getoond.